Blog 3: Whale watching in Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu Blog 3: Whale watching in Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

Blog 3: Whale watching in Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Stephen

17 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een nieuwe week en weer een nieuw blogje.

Ik probeer vanaf nu elke week een blog te schrijven met mijn avonturen die de afgelopen week zijn gebeurd/beleefd.

Mijn derde week is aangekomen en wederom is er veel gebeurd de afgelopen week. Van vaarwel zeggen tot walvissen zien!

Enjoy

Maandag:

Geprobeerd om weer een gym te zoeken, eentje twee straten verderop gevonden. Oke, cool! Er naar toe gegaan om te vragen hoe en wat. Op zijn typisch Afrikaans: ja geef je telefoonnummer maar, dan bellen we je wel weer terug.... nog steeds niks gehoord. Laat maar dan :\

's avonds richting het vliegveld gegaan om Berit uit te zwaaien. Superjammer dat ze weg moest, maar helaas het is niet anders.

Dinsdag:

's avonds kwam spontaan het idee om gezellig naar de bios te gaan, omdat iemand ineens zei dat een filmpje maar 20 rand kost!

Vet idee natuurlijk, om voor goedkoop naar de film te gaan, maar eenmaal aangekomen bij de bios (in V&A Waterfront) bleken er toch wat addertjes onder het gras te zitten. Je moest een of ander pasje hebben om de korting te krijgen, die we natuurlijk niet hadden...

Dan maar voor 50 rand (5 euro ongeveer) naar de film Ted gegaan. Supergrappig, maar wel erg slaapverwekkend..

Woensdag:

Wednesday, poker day! Biertje, beetje kaarten, maar alleen niet gewonnen... Ik lag er al snel uit, dus maar ff op de bank liggen. Bad idea! Ik heb geleerd dat je in Scott Street NIET op de bank in slaap moet vallen. Het resultaat was een arm ondergekliederd met permanent marker.. wat er niet af wou!

Donderdag:

Vandaag was het afscheidsfeestje van Lukas. Eerst lekker gegeten bij de pizzeria in Observatory, daarna Long Street in voor wat shotjes en wat feest. Leuke dames ontmoet en huisgenoten vonden elkaar blijkbaar ook wel leuk. Onvergetelijke nacht al met al.

Vrijdag aka BRAAI DAY:

Na het afscheidsfeestje kwam het afscheid van Lukas. Veel stress want er was verkeerd gekeken naar de vliegtijden (duitsers...). Maar alles is nog goed gekomen gelukkig. Superzonde om weer afscheid te nemen, maar all good things must come to an end.

Wat ook heel erg belangrijk was, was de braai. Immers, friday is braaiday! Ralf en ik waren in charge over de braai :D Superveel vlees gekocht (oa kilos varken en lamsvlees) en alles erop en eraan. Mega relaxend om lekker naar het vuur te staren en lekker naar rook gaan ruiken.

Vrijdagavond verder niks gedaan, viel wederom in slaap op de bank na een vermoeiende werkweek en te weinig slaap van donderdag.

Zaterdag:

Wow! Geen kater op de zaterdag, uniek! Het was erg warm en dus was het plan dan ook snel gemaakt om naar Clifton Beach te gaan. Handdoek mee, rugbybal mee, zwembroek aan, zonnebrand en go!

Het water is hier echt SUPERKOUD, maar echte mannen trekken zich daar niks van aan. Lekker zwemmen in water van 12 graden en zonnen.

's avonds was het idee om naar het Bierfest @ Cape Town te gaan. Alleen was het vol en konden we overgaan op plan B: Narona's; de pizzeria/burgertent/pastatent op de hoek.

Na super niet-chique te hebben gegeten, werd het tijd om Long Street in te gaan. Eerst richting Bob's Bar gegaan, wat echt de beste bar ooit is.

Het heeft:
1. Pooltafels
2. Shotjes voor 12 rand
3. Rugby op grote schermen
4. Een jukebox met superveel muziek (oa trance en hardstyle)

What could a bar possibly have more?

Na hier even rond te hebben gehangen was het tijd om door te gaan naar The Loop. Leuke club, housemuziek en een leuke avond gehad verder.

Zondag:

Vandaag stond op het programma een leuk tripje naar Hermanus, ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Cape Town. De bedoeling was om 10 uur te vertrekken en vroeg daar te zijn om wat walvissen te zien en op het strand chillen. Uiteindelijk om een uur of 12 pas vertrokken. Het was één rechte weg naar Hermanus, wat wel relaxed was. Eenmaal aangekomen konden we gelijk de lokale helden worden: een tourguide had autopech en moest een jump hebben om de auto te starten. Geen probleem natuurlijk, want Nederlanders zijn altijd behulpzaam.

Het uitzicht was echt heel erg vet, maar de walvissen waren blijkbaar een beetje verlegen want er was helemaal niks te zien. Na deze deceptie zijn we naar het dichtstbijzijnde strand gereden om daar uit te brakken en te genieten van het zonnetje.

Eenmaal thuis aangekomen he-le-maal kapot van het weekend, dus wat fastfood gehaald, opgegeten en om 9 uur naar bed gegaan. Flink uitrusten voor weer een week vol avontuur....

Steph

p.s. ik weet niet zo goed waar ik de foto's moet uploaden. Daarom staan ze nog niet online. Op facebook ben ik wel vaak getagged, dus daar staat vast wel iets leuks tussen ;)

• 18 September 2012 - 17:23

Mamsje:

Hoi Steph,
    Weer zo'n leuke blog, ik heb genoten en je hebt zeker schrijverstalent!
    En zo te lezen zijn je dagen/avonden/nachten goed gevuld.
    Geniet ervan en take care,
    Liefs, mamsje xxx