blog 10: dubbele blog! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu blog 10: dubbele blog! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

blog 10: dubbele blog!

Blijf op de hoogte en volg Stephen

14 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een 2 weken blog, moet wel allemaal samen want eerste week vrij weinig gebeurd. De vorige week was mega saai, beetje sleur. Afgezien van het lekkere weer dan, dat was wel volop aanwezig.

Tweede week was het tegenovergestelde, deze week stond vol met afscheidsfeestjes en verjaardagsfeestjes. Ook de weekenden waren vol
met activiteiten!

Last week:

Doordeweek echt he-le-maal niks gedaan. Kan hier wel een lekker verhaal gaan lullen maar er is niet zo veel om over te bloggen.

Zaterdag

De zaterdag was wel vet. Ik had eigenlijk niks gepland voor het weekend, maar kon toch zomaar met 4 hele knappe dames mee gaan surfen in Table View.

Wetsuits waren al geregeld voor nop (via via) dus moesten er alleen nog maar plankjes worden gehuurd. Dit was niet echt een probleem ofzo, op het strand (Bloubergstrand by the way) gewoon eerste de beste surfwinkel inlopen “hey ken wie rent tree surfboards plies?”

Wetsuit aan en het water in! Damn bro, de golven zijn 30 centimeter hoog, wat krijgen we nou?
Niet zo’n goede dag uitgekozen blijkbaar… Ah well, geeft niet toch maar proberen.

Na een paar uurtjes tevergeefs golven proberen te pakken gestopt en maar naar huis gereden. Zaterdag is natuurlijk ook stapdag. Deze stap dag was misschien iets te heftig, halve avond een zwarte waas en…

Zondag

…zondag wakker worden met een onmogelijke kater. Hierdoor tot niks in staat, alleen maar in bed liggen en films kijken. De ultieme uitbrakdag dus.

Deze week:

Dinsdag:

Ajax – Mcity kijken in de sportbar. De sfeer zat er zo goed in, dat we hierna hebben besloten om de 2-2 “even” te vieren in de shotjesbar. Long story short: compleet fucked geworden door te veel shotjes en te veel biertjes en dat op een dinsdagavond. I’m gonna regret this…

Woensdag:

Yep, I’m regretting it now. Wakker worden met een keiharde kater terwijl er ook nog hard gewerkt moet worden...

Op werk absoluut niks gedaan, 7 uur lang naar m’n laptopscherm zitten staren totdat ik weer naar huis kon gaan. Thuis gelijk gaan slapen om de kater te verhelpen.

Donderdag:

Party time! Ralf is jarig, hoera woei etc etc. Ralf wakker gezongen, ballonnen opgehangen, slingers ophangen en tijd voor een feestje! Een birthdaybraai gehad en wat shotjes gedronken in de bar ’s avonds. Deze keer niet zo veel gedronken want op de vrijdag is natuurlijk ook gewoon werk.

Vrijdag

Afscheidsfeestje in huize Florence, oud huisgenootje vertrok weer naar Canada. Super niet cool, maar feestje was wel gezellig.

Zaterdag

Deze zaterdag was er een afscheidsfeestje in huize Scott street. Mathijs en Kevin gaan weg, en ralf moet nog zijn verjaardag vieren! Superleuk feestje gehad.

On another note: Deze zaterdag was er ook nog gesurfd, weer bij Bloubergstrand. Golfjes waren deze keer iets té hoog. Zo’n 3 meter ongeveer. Shit sucks, want hier kan ik natuurlijk nog niet op surfen 

Na het feestje was het tijd voor chique. 31 chique nog wel. Doorgegaan naar Club 31, op de 31e verdieping van het hoogste flatgebouw in Cape Town. Supervette tent, vette muziek en overall een leuke avond gehad.

Zondag

Het wordt zo langzamerhand wel een beetje voorspelbaar, maar ook deze zondag gaan surfen. Een kleine kater van de vorige avond, maar dat maakt niet zo veel uit. Ook vandaag waren de golven aan de hoge kant, dus niet zo veel spektakel beleefd op de golven.

Maandag

Maandag was het tijd voor het afscheidsetentje van kev en mathijs. Bij Cafe Africa gegeten, wat superduur was voor heel erg weinig. (1 kommetje rijst. No joke)

Dinsdag

Oh man, een niet zo’n toffe dag. Vaarwel zeggen tegen Thijs en Kev… Op het vliegveld uitgezwaaid en tegelijkertijd onze nieuwe huisgenoten ontmoet (kwamen een uurtje eerder aan)

Onze nieuwe huisgenoten ’s avonds maar even kennis laten maken met de Kaapstadse dinsdagnachten in de karaokebar!