Blog 2: climbing the table mountain! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu Blog 2: climbing the table mountain! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

Blog 2: climbing the table mountain!

Blijf op de hoogte en volg Stephen

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alright, blog nummer 2. Donderdag en vrijdag beetje op m'n werk zitten, stageverslagen typen verder niet zo bijzonder, maar de avonden wel!

Donderdag avond was eigenlijk mijn plan om heel vroeg te gaan slapen, maar dat kan ik later wel in halen. Dus maar een paar biertjes pakken en poolen in de Shack.

Vrijdag middag beetje rugbyen met mijn nieuwe rugby-outfit en bal en daarna even met Ralf de dichtsbijzijnde sportschool opgezocht (conditie moet natuurlijk op peil blijven). Eenmaal binnen even info gevraagd en vooral hoeveel het hier kost per maand. Een maand fitness kost maar liefst 800 rand, wat ongeveer 80 euro is... we hebben de man aan de balie vriendelijk bedankt voor de info en zijn snel weggegaan, want 80 eu per maand is toch wel erg duur.

's avonds met mijn Duitse huisgenoten en niet-huisgenoten op stap geweest naar de ChukkaChurri club in Greenpoint, vette tent met technomuziek. Íets teveel gedronken, in de taxi in slaap vallen maar uiteindelijk om een uur of 4 weer veilig in mijn bedje beland.

Zaterdag middag was het plan om de Tafelberg even te beklimmen. Half brak opstaan met een zere keel en weinig conditie leek het van te voren al geen goed plan, maar wie ben ik om thuis te blijven. Eerst in twijfel welke kleding er allemaal meegenomen moest worden, korte broek of lange broek? want het is bovenop de berg wel 10 graden kouder. Na wat goede tips van de rest van huisgenootjes toch maar korte broek en een t-shirt aangedaan en een trui en lange broek maar meegenomen voor de zekerheid. Ennuhhh... schoenen? ik heb hier alleen maar m'n All stars bij me en die zijn niet bepaald stevig en geschikt voor bergbeklimmen. Gelukkig was Kevin zo aardig om zijn sportschoenen aan mij te lenen voor de middag.

Eenmaal aangekomen bij de voet van de berg zag het er niet heel erg hoog uit. We hebben besloten om de snelste en "makkelijkste" route te nemen, omdat sommigen van ons niet heel erg fit waren. Het zou ongeveer 2 uurtjes duren om naar boven te komen. Vol goede moed begonnen aan de klim, met veel water mee en zonnebrand opgesmeerd de berg opgelopen. De route bestond eigenlijk alleen maar uit traptredes van een halve meter hoog, en dat 1100 meter lang. Na een tijdje voelde ik mijn kuiten en bovenbenen al wel verzuren. Maar niet klagen en gewoon doorlopen. Met een aangenaam zonnetje en 25 graden werd het al snel erg warm, dus shirts uit en verder lopen.

Na anderhalf uur kwamen we eindelijk aan bij de top, helemaal kapot van de klim, maar het uitzicht was echt zo mooi! We kwamen wel aan bij de achterkant, dus we moesten nog een klein stukje doorlopen om het uitzicht te krijgen van Cape Town. Na 100 foto's kwamen we dan eindelijk bij het prachtige uitzicht. Dat was echt zó tof om van 1100 meter Cape Town te zien. Na een uurtje foto's maken zijn we teruggegaan met de cable car, er was geen energie meer voor een tochtje naar beneden te voet.

Na dit vette avontuur, was het 's avonds tijd voor Berit haar afscheidsetentje en daarna time for clubbing. Lekker hamburgers gegeten in een chique tent, wegspoelen met een paar lekkere biertjes en daarna de kroeg in. Bruno, Mathijs en Kevin waren keihard shotjes aan het drinken, wat natuurlijk niet goed kan gaan. Na wat bar-hopping uiteindelijk gesettled in the Dubliner, met vette house muziek. Bruno was helemaal van de kaart na al die shotjes en kon niet meer lopen, praten, alleen maar kotsen. Bleek dat hij buiten heeft staan kotsen en toen was ineens zijn portemonnee gerold. Niet cool! Proberen creditcard maatschappijen te bellen om de kaarten te blokkeren, maar hij wist z'n geboortedatum niet eens meer, dus maar naar huis gegaan om een uur of half 5 met de taxi.

Zondag middag (eindelijk uitslapen) niet veel bijzonders gedaan, aangezien het weer echt shit was, regen en veel wind....

Beetje uitbrakken en bijkomen. 's avonds gingen we naar Beluga, de beste sushi tent in Kaapstad, om -alweer- een afscheidsetentje te hebben. Echt een super chique tent met lekker eten (en ook wel vrij prijzig, dus komende week alleen pasta eten thuis). Zondagavond verder niet zo veel gedaan, vroeg m'n bed in gedoken en op het moment van schrijven al weer op het werk.

Nog steeds geen foto's online gezet, het is zo druk deze tijd met toffe dingen doen, maar ze komen asap!

Steph

• 10 September 2012 - 10:21

Yanick:

He steph! Klinkt super, volgens mij heb je t al enorm naar je zin! Berit was mijn kamergenote! Wat leuk! Bij beluga is de sushi op zondag trouwens voor de helft van de prijs! Doen dus! Have fun en niet te hard werken haha!

• 10 September 2012 - 10:21

Yanick: