Destination: Cape Town, South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu Destination: Cape Town, South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

Destination: Cape Town, South Africa

Blijf op de hoogte en volg Stephen

05 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wow, ik ben nu een paar dagen in Kaapstad en het is hier echt supertof!

Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te uploaden of m'n profiel te bewerken, maar dat komt tzt nog allemaal.

Laat ik maar beginnen bij het begin; vrijdag 31 augustus 2012, een mooie dag om een totaal ander leven te beginnen.

Vrijdagochtend om 8 uur ging de wekker, tijd om nerveus te zijn en proberen wat ontbijt naar binnen te duwen. 9 uur vertrokken mam en ik met de trein richting Schiphol. Eenmaal aangekomen op Schiphol nog even koffie gedronken met pa en mar. Eindelijk inchecken om half 2, doei zeggen tegen ouders en door de paspoortcontrole. Dat was eigenlijk het moment van: Wow dude, je gaat echt een halfjaar weg! Nog 2 uur vol spanning wachten tot mijn vliegtuig ready to go was, maar om ongeveer 4 uur ging de reis richting Dubai, waar ik de overstap moest maken.

Na ongeveer 6 uurtjes vliegen in de superrelaxte airbus a380 was ik op Dubai. De temperatuur bij aankomst was plusminus 30 graden om 12 uur 's nachts, wat echt niet fijn was. Gelukkig op de terminal overal airconditioning. Wat wel minder was, was het feit dat ik 9 (negen!) uur moest wachten voordat ik weer in het vliegtuig kon richting Cape Town. Tijd maar gedood met koffie drinken, burgers eten (mega duur trouwens, 5 euro voor een kop koffie!) lezen en proberen te slapen kon ik eindelijk boarden richting Cape Town. Beide vliegtuigen waren echt propvol, dus lekker languit liggen op 4 stoelen werd 'm niet helaas... 9 uurtjes in het vliegtuig is erg lang, maar toch overleefd. Eenmaal aangekomen op het vliegveld met zweet in de handjes de douane doorgekomen en eindelijk kon ik dan zeggen: I MADE IT!! ik ben gewoon in zuid-afrika!

Ik kon nog niet gelijk naar m'n appartement, omdat de jongen die eigenlijk uit het appartement moest de sleutels nog bij zich had... dus ik heb een nachtje gespendeerd bij het hoofdkwartier van Xchange South Africa.

Op zondag kon ik dan eindelijk naar m'n apartement, waar de meest coole huisgenoten ever wonen, 5 nederlanders en 3 duitsers (1 zwitser, maar telt als duits). Koffer neergegooid in mijn kleine slaapkamer (met eigen badkamer) van ongeveer 5 m2.

Zondag was echt een supertoffe dag, de zon scheen, het was aangenaam (uit de wind, in de wind is het nog wel fris) en besloten we naar het strand op Camp's Bay te gaan, om daar lekker te liggen en te voetballen.

Mmmaaaar, wel vroeg slapen, want maandag was de eerste werkdag!
Er was afgesproken dat ik om 9 uur bij de South African Human Rights Commission zou zijn, maar in Afrika gaat alles een beetje langzamer, dus rond half 10 was ik er eindelijk. Samen met Sanne naar binnen gegaan om te hopen op een dag met echt cool werk.

Eenmaal binnen was het erg afrikaans, er was niet erg veel voorbereid, er waren mensen weg die er moesten zijn... er was dus eigenlijk niks te doen, so why don't you take the day off werd gevraagd aan ons.

Geen probleem natuurlijk, want ik heb nog genoeg te zien in de stad. Beetje koffie drinken, wat kleren kopen, naar Waterfront lopen voor een megacool uitzicht en toen was het ineens weer tijd om naar huis te gaan.

Ja uhh... naar huis gaan, waar woon ik ook alweer? En belangrijker, waar ben ík? Na een halfuurtje verdwalen
in de stad kwam ik op de juiste weg terecht en kwam ik eindelijk na een hele dag lopen aan in Scott street.

's avonds ging ik naar het grootste winkelcentrum van Cape Town (en waarschijnlijk heel Afrika) om een beetje rond te hangen, want de dames wilden graag wat kopen...

Fastforward naar dinsdag, was mn tweede stagedag, en we mochten gelijk mee naar het parlement, waar de HRC een meeting had over een wetsvoorstel over het strafbaar maken van marteling (best vaag dat dit nog niet strafbaar is) en waar partijen hun visie hier op kunnen geven en aanpassingen kunnen aanvragen (dit woordje anders graag, definitie hiervan, etc) omdat ze hier common law gebruiken is het echt super anders dan in Nederland. Was echt een coole ervaring om te zien hoe het er hier aan toe gaat, erg brits, met sandwiches en scones en drinken bij de meetings.

komen we aan naar de dreadful woensdag, om 9 uur begon het kantoorbaantje voor het komende halfjaar, eenmaal aangekomen was het: oh ja ik kom zo bij jullie met wat er gedaan moet worden. De werkdag eindigde met relaxed achterover zitten, want er was niks te doen. Behalve een blogje typen.

So far so good, ik geniet echt van m'n tijd hier en het wordt echt alleen maar beter (met name het weer!) dus over een paar weken lekker zwemmen!

Foto's komen snel op facebook of hier, maar moet nog tijd vinden om ze te uploaden, maar ik pas me aan aan de afrikaanse leefstijl (lees: uitstellen), dus misschien morgen ;)


  • 05 September 2012 - 16:54

    Mamsje:

    Ik vond het een superrrrr blogje, heerlijk om je zo te kunnen volgen! Liefs, mamsje xxx

  • 06 September 2012 - 09:13

    Pap:

    Hey Sytephen,

    Fijn en geruststellend om te lezen dat alles goed is verlopen ondanks de lange reistijd en je het daar goed naar je zin hebt.
    Misschien jammer dat je kantoorbaantje (nog) niet spannend is maar dat komt vast nog wel.
    Geniet van al de ervaringen, benieuwd naar je foto's en volgende berichten. x

  • 07 September 2012 - 23:20

    Marga:

    Tof man! Leuk om je zo te kunnen volgen. Heel fijne tijd gewenst en een prachtige ervaring. Groet oet Grunn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stephen

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 4132

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

There and back again

Landen bezocht: