Blog 5: Greenpoint Stadium & Muizenberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu Blog 5: Greenpoint Stadium & Muizenberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

Blog 5: Greenpoint Stadium & Muizenberg

Blijf op de hoogte en volg Stephen

04 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woei, alweer een week niks van mij laten horen. Tijd voor een update!

Donderdag
Yay, donderdag laatste werkdag van de week! Dus tijd voor een feestje, lekker tot in de vroege uurtjes in de Dubliners (gedeelde vaste stamkroeg geworden sinds kort) gedanst en gedronken. Vrijdag is toch niet zo’n belangrijke dag…

Vrijdag
Of toch wel? Geen werk, maar er moet wel vroeg opgestaan worden, het is tijd om mijn toeristenvisum te verlengen. De planning was om zo vroeg mogelijk naar de afdeling Binnenlandse Zaken (Department of Home Affairs(DHA)) te gaan, zo rond half 8. Let ook op de woorden ‘de planning was’, wat aangeeft dat dit niet is gebeurd…

Het wekkertje ging wel rond 7, maar door de drank iets te veel gesnoozed, dus werd ik uit bed geschreeuwd door Ralf om een uur of 9. Geen tijd om te douchen of te ontbijten, dus gelijk maar tas gepakt en GO! Oh… er moeten ook nog documentjes worden geprint? !@$4# dan maar een kopieermachine annex printer opzoeken om kopietjes te maken van mijn paspoort, stempel, bewijs dat ik genoeg geld heb uitprinten en niet onbelangrijk, mijn vlucht terug. Alles moet tegenwoordig 2 keer uitgeprint worden (save the environment? Kennen ze hier niet blijkbaar).

Goed, eindelijk alles uitgeprint en op zoek naar DHA, want ik wist uiteraard wel waar deze zat. Ik werk immers voor een overheidsbureau, dus moet ik automatisch weten waar alle overheidsafdelingen zitten. Na een kleine 5 minuten zoeken dacht ik het te hebben gevonden, maar bleek een beursgebouw te zijn… Met veel schaamte de weg gevraagd en het bleek dat we de volgende straat moesten hebben. Bijna goed!

Om 11 uur stipt hebben Ralf en ik onze nummertjes getrokken en daar stond op: “approximate waiting time 20 minutes”. Chill. En maar wachten en maar wachten. Uiteindelijk duurde het bijna 2 uur, maar dat is hier normaal. Binnen 5 minuten klaar met afgeven van alle papieren etc. . Ik snap niet zo goed waarom alles hier zo lang duurt, maar misschien omdat de mensen die je helpen zo ontzetten niet vriendelijk en sloom zijn… Step ur game up South Africa!

Om een uur dus klaar met de aanvraag voor de verlenging van mijn toeristenvisum. Ik heb nog geen stempeltje erbij gekregen, ik heb deze twee uur gewacht zodat mijn aanvraag in behandeling wordt genomen. Over 1-2 maanden krijg ik bericht of mijn visum daadwerkelijk wordt verlengt.

De rest van de dag lekker vrij, maar wel met de naweeën van de alcohol van vorige avond… Maar om de hele middag thuis te zitten is ook niet tof, dus maar gezellig de stad weer verkend en richting Waterfront gelopen. Het weer was niet zo super, dus besloten om naar het aquarium te gaan! Super vet aquarium met haaien en pinguins! Veel foto’s gemaakt en een toffe dag gehad verder.

Eenmaal thuis aangekomen helemaal naar de tering, dus avondeten gehaald en gelijk gaan pitten.

Zaterdag
Vandaag stond er voor mij weinig op het programma, ik dacht zelf een beetje aan uitslapen en relaxen in bed.

MAAR

Slapen kan in Nederland ook wel, dus tijd voor leuke dingen. Ajax Cape Town speelde vandaag in het Greenpoint Stadium tegen Pretoria. Waarom niet daar heen gaan? Mathijs en Kevin werken immers voor Ajax CT en kunnen vast wel iets regelen om naar binnen te komen.
Ja hoor, voor €1.50 naar binnen gekomen voor een (hopelijk) toffe voetbal wedstrijd met veel doelpunten en veel spektakel. Eenmaal binnen was het echt een enorm stadion, met heel weinig mensen. Er waren geloof ik 1000 toeschouwers, waar 66.000 mensen kunnen zitten.

De wedstrijd was de eerste helft wel leuk om te zien, af en toe leuk voetbal (Afrikaans voetbal is echt zó slecht, nog minder dan de Jupiler League) en twee hele doelpunten! De tweede helft was echt slecht… Lange ballen overal en alléén maar spelhervattingen. Uiteindelijke uitslag? 1-5 voor Pretoria…

Maar de uitslag maakte niet zoveel uit, ik heb voor de wedstrijd een vuvuzela gekocht en daar de hele wedstrijd plezier mee gehad; iedereen irriteren met mijn getoeter.

’s avonds pre-drinks in huize Scott en daarna richting (alweer…) de Dubliners voor een vette dance/trance avond.

Zondag
Na niet zo veel gedronken te hebben zaterdag avond, fris en fruitig opgestaan om ’s middags naar Muizenberg strand te gaan om een poging voor het wereldrecord meeste surfers op een golf te zien.

Ik was als een van de eersten wakker en had nog een vuvuzela. Guess what happens next.
…korte tijd later…
Iedereen wakker en 1 iemand was maar sjagie geworden!

Oke, off to the beach! Het was super lekker weer, 22 graden ongeveer en het water op het strand was de helft waarschijnlijk. Maar echte kerels gaan zonder wetsuit zwemmen! Beetje in het water spelen de hele dag, beetje zonnen, beetje verbranden (niet insmeren natuurlijk) en weer naar huis.

Oh ja.. Die poging voor het wereldrecord? Niet gelukt.

Maandag
Boring maandag alweer, geprobeerd om Ralf klaverjassen te leren, wat half gelukt is en het resultaat was een leuk potje kaarten, maar helaas niet gewonnen. (big time niet gewonnen)



Dinsdag
Ook al niet zoveel gedaan, beetje internetten en vroeg naar bed.

Woensdag
Mannenavond!
Yess, Champions League avond! Ajax – Madrid in Tommy’s sport bar. Vet! Biertjes drinken en voetbal kijken, zoals echte mannen horen te doen. Avondeten met burgers en pizza (fuck groente ook) en schreeuwen naar het scherm. Jammer van het resultaat trouwens.

Thats it for this week, stay tuned!

  • 04 Oktober 2012 - 21:10

    Mamsje:

    Toeval??? Op het moment dat jij in Tommy's sportbar Ajax Real Madrid kijkt, ziet Andy live vanuit de skybox in Amsterdam deze wedstrijd! Grappig he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stephen

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4133

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

There and back again

Landen bezocht: