Blog 7: sandboarding, yeah(en andere leuke dingen) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu Blog 7: sandboarding, yeah(en andere leuke dingen) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Stephen Gils - WaarBenJij.nu

Blog 7: sandboarding, yeah(en andere leuke dingen)

Blijf op de hoogte en volg Stephen

17 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wederom een nieuwe blog, deze keer niet super lang aangezien er doordeweeks weinig is gebeurd en dus alle leuke dingen in het weekend zijn gepropt. De hele werkweek was het superklote weer, bewolkt en windkracht 7 op sommige dagen (halve palmbomen flikkerden naar beneden!). Het weekend daarentegen was wel relaxed. Vanaf vrijdag was het volgens mij 25+ en met een wat matigere wind. Superchill dus. Beetje zonnen, beetje actief doen en vooral relaxen.
Maandag t/m donderdag

Niks gedaan dus, combinatie van slecht weer, hele week werken hield me een beetje binnen… Het hoogtepunt van de werkweek was waarschijnlijk het kopen van een nieuwe draadloze muis, die vervolgens niet wil werken, plus uit de winkel lopen zonder garantiebewijsje… lekker dan.

Ergo: Niks gedaan behalve werken, gamen en slapen. Niet interessant dus om over door te lullen.

Vrijdag

Yay weer een werkweek afgesloten en dat moet gevierd worden! Met, tromgeroffel, een braai! Wat een verrassing! Lekker vlees op de braai gooien, deze keer niks laten aanbranden (was vorige week ietsje anders) en lekker gegeten.

Aaneensluitend kwam de verplichte drink avond. Ik had eigenlijk niet erg veel zin om veel te drinken, jeweetwel, moe van een week werken enzo. Maar, toch maar een spelletje kingsen en daarna tóch maar besloten om wat langer te spelen en lekker te gaan bussen.

Zaterdag

Op de zaterdag was het SUPER lekker weer, dus rond een uurtje of 12 (normale tijd om op te staan in het weekend) richting Hout Bay gereden. Wist eerst niet precies waar we naar toe reden, maar het uitzicht was in ieder geval super mooi. Toen kwam ik ook tot de ontdekking dat ik mijn camera niet mee had genomen… Not so very smart, is it. Afijn, gelukkig geen inzinking gekregen hiervan en gewoon foto’s opnemen in mijn hoofd om later op papier te tekenen. Moet ook wel lukken. Of anders kom ik een keer terug om foto’s te maken.

We stopten uiteindelijk bij het strand Llandudno, wat een van de beste stranden blijkt te zijn, voor zowel zonnen als surfen. Neerploffen en balletje overgooien en een poging doen om het water in te gaan.

Dat.
Was.
Geen.
Goed.
Idee.

Allejezus wat was het water koud. Ik gok een graadje of 10, een keer in het water gesprongen en gelijk het water uitgerend met onderkoelingsverschijnselen :\ Als ik niet het water in kan, dan maar naar de golfjes kijken. Beetje klimmen en klauteren op de rotsen om zo een mooi uitzicht te krijgen op de surfers en de (best wel heftige) golven. Maar wat zwemt daar tussen de surfers? Ineens duikt er een zeehondje op die lekker loopt te spelen in de golven en met de surfers. Supertof om te zien hoe dat zeehondje plezier maakte met de golfjes.

Okay avond is eindelijk aangebroken, lekker eten (kfc halen, koken is zo veel gedoe en teveel afwas) en voorbereiden op een avond uit. De bedoeling was dat ik een powernapje ging houden van 2 uurtjes en daarna wakker werd gemaakt door huisgenoten of mijn wekker. Geen van beide maakte me wakker, dus heb ik erg lang geslapen… Misschien maar goed ook zonder kater, want op de zondag wachtte echt het meest vette tot nu toe!

Zondag

Superhyped deze ochtend! Vandaag sandboarden! Hier keek ik echt al de hele week naar uit. Om 10 uur was het de bedoeling dat we ons verzamelden bij Downhill Adventures (waar we met een beetje korting konden boeken) en met z’n allen, ongeveer 14 personen, richting de duinen in Atlantis gingen. Ja leuk gezegd om 10 uur stipt vertrekken, daar trekken de Duitsers (en misschien Nederlanders) zich helemaal niks van aan; die komen gewoon om 20 over 10 aankakken met de smoes ‘es war weiter dan ich dachte’. Jaja, misschien moeten jullie niet zoveel drinken de avond ervoor.

Dus eindelijk maar in de bus gestapt naar Atlantis om een supervette dag te beleven. Een uurtje rijden en we were ready to go! Het was echt mega warm in de duinen, 27 graden ongeveer en weinig wind. Gelukkig kon ik gewoon in m’n korte broek en tanktop cool zijn. Na een korte uitleg over hoe het bord werkt, konden we lekker naar boven lopen en naar beneden racen. De eerste keer was super raar, want in plaats van achterover leunen bij snowboarden, moet je bij sandboarden juist voorover leunen.

Jow ben je eindelijk beneden, kan je weer 10 meter omhoog de duinen oplopen. 1 keer gaat wel, de tweede keer was wat moeilijker en toen was het echt zó zwaar, niet normaal. Na een paar keer naar beneden racen, met wat faceplants hier en daar (lekker zandhappen) was het zomaar ineens alweer tijd om terug te gaan. Time flies when you’re having fun blijkbaar. Laatste keer naar beneden was het de bedoeling dat ik samen met Ralf en Mathijs broekloos naar beneden ging. Mathijs had er ineens geen zin meer in en ging snel naar beneden met de smoes: ‘ik film wel hoor jongens. ’



Oke… Dan Ralf maar als eerste naar beneden zonder broek en daarna ging ik naar beneden zonder broek en shirt. ZONDER te vallen, zag er echt bad-ass uit. Zie ook het facebook filmpje om het ook audiovisueel te kunnen zien, zodat niet alleen de verbeelding voor zich hoeft te spreken.

Na dit supercoole avontuur zat ik overal vol met zand, in alle hoeken en gaatjes. Oplossing? Lekker zwemmen. Het water in de zee was wat aan de koude kant, dus zijn we naar het zwembad in Seapoint gereden om daar lekker baantjes te trekken en van de duikplanken afspringen. Na wat gezwem en gespring kwam de dag toch tot een einde, na wat foto’s op de computer te hebben gezet was het toch tijd om te gaan slapen!

Ciao

p.s. Mega fette foto’s op facebook
p.p.s. Ook toffe filmpjes op facebook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stephen

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 4127

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 14 Februari 2013

There and back again

Landen bezocht: